close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול בקנאביס רפואי לחולים

מערכת שורשט אדר א, תשעט14/02/2019

אודות קאנביס רפואי והשימוש בו למטרות רפואה בישראל...

תגיות:
כל מי שעוקב אחר מוספי הבריאות מצד אחד ומצד שני אחר מוספי הכלכלה, יכול לשים לב שבשנים האחרונות יש נושא אחד שקשור לשני התחומים שלא יורד מהכותרות, לפחות לא בישראל, נושא שבעבר היה יוצר כותרות במוספים אחרים לגמרי. הכוונה לקנאביס רפואי, כמובן.

עד לפני שנים לא רבות, ההנחה היתה שהמוצר,
קנאביס, מסוכן לבני אדם. גם היום יש לא מעט הסבורים כך, כולל במדינת ישראל ומי שייכנס לאתר משרד הבריאות, יוכל להבין מהכתוב בו, שמדובר בחומר שיכול לסכן בני אדם. עם זאת, במהלך השנים הוצגו יותר ויותר מחקרים, אשר קנאביס רפואי יכול להקל על אנשים החולים במחלות שונות, קנאביס רפואי מאפשר לחולה להתמודד עם תחושת הכאב שלהם ועל כן המדינה פעלה בנושא והתירה אישורים מיוחדים לחולים ומספקת להם קנאביס רפואי.

מחקרים רבים שפורסמו במקומות שונים בעולם בחנו את ההשפעה של קאנביס רפואי על חולים במחלות שונות, הוכיחו שאם ניתן קנאביס רפואי לחולי לב, קנאביס רפואי לחולי קרוהן, קנאביס רפואי לחולי פרקינסון וכן למחלות נוספות, הרי שזה יכול מאוד להקל עליהם עם הכאב שהם חווים, הן בתקופות סדירות של המחלות והן, לצערנו, כאשר ברור לכל שמצבם הורע עד כדי כך שהם מתקרבים אל יומם האחרון.

לכן במדינות רבות וכן בישראל, הוחלט לספק קאנביס רפואי לחולים במחלות אלו בדרכים חוקיות, כלומר דרך ספקי קנאביס שהמדינה מגדירה. יש כמה סיבות מדוע המדינות, כולל ישראל, החליטו להתיר לעשות זאת באופן חוקי, מלבד הרצון להקל עליהם. ראשית, בצורה כזו החולים לא יצטרכו לקנות את החומר באופן לא חוקי, שנית, הם ייהנו מכמות מוגדרת של חומר נקי וטוב, שלישית, זה יכול למנוע את הצורך לספק להם שירותים אחרים, טיפולים שונים, אשר ייתכן שיעלו יותר ויספקו פחות תועלת עבורם.

לפני שנסביר כיצד אפשר לקבל קנאביס רפואי בישראל, הנה הסבר קצר מדוע בעצם מדורי הכלכלה מדברים על הנושא הזה כל כך הרבה, כפי שציינו בתחילת המאמר. ברגע שהפקת קנאביס הפך להיות חוקי לצרכים שונים, אז לא מעט חברות נכנסו לתחום הגידול, רק לאחרונה ממשלת ישראל אישרה לייצא את החומר למדינות שונות בעולם, מה שיוביל כנראה לגידול במספר החברות שירצו להשתלב בתחום.

כיצד אפשר לקבל קנאביס חוקי בישראל
על מנת לקבל אישור להשתמש בקאנביס, על הרופא המטפל צריך להחליט שאתם אכן מתאימים לסוג טיפול שכזה, בהתאם למחלה איתם אתם מתמודדים ובהתאם למצבכם. צריך לציין, גם אחרי שהרופא מאשר, עדיין משרד הבריאות צריך להסכים לכך, כלומר לאשר את האישור שהרופא נתן. במידה ולא מקבלים אישור, ניתן לערער על ההחלטה.
במידה ומשרד הבריאות מאשר, אז יש לפנות אל ספקי קאנביס מורשים שאושרו על ידי משרד הבריאות ולקנות את הצמח אצלם. העלות של החומר היא על פי תעריף משרד הבריאות ומתעדכן מעת לעת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה